Mit is jelent az a szó, hogy innováció?

Modern világunkban nagyon sokan beszélnek az innovációról, abban mindenki egyetért, hogy az innováció valami újat vagy újnak az alkalmazását jelenti. Számunkra, akik az új termék, eljárás és szolgáltatás ötletek piacra segítésévek foglalkozunk az innováció egy kreatív ötlet megvalósítási és értékesítési folyamatát jelöli. Az a kutatás-fejlesztés, aminek az eredménye nem hasznosul az nem igazán innováció. A tudósok sokféleképpen fogalmazták meg az innováció fogalmát, jelenleg a legáltalánosabban a 2005-ben kiadott Oslo kézikönyv definícióját fogadjuk el.

Az Oslo kézikönyv harmadik kiadása szerint az innováció:

új, vagy jelentősen javított termék (áru vagy szolgáltatás) vagy eljárás,
új marketing-módszer, vagy
új szervezési-szervezeti módszer bevezetése az üzleti gyakorlatban, munkahelyi szervezetben, vagy a külső kapcsolatokban.

A termék-innováció olyan áru vagy szolgáltatás bevezetése, amely annak tulajdonságai és rendeltetése vonatkozásában új, vagy jelentősen megújított. Ez magában foglalja a fejlesztésre vonatkozó részletes műszaki leírásokat, az összetevőket és anyagokat, a beépített szoftvert, a felhasználóbarát jelleget vagy más funkcionális tulajdonságokat.


Az eljárás-innováció új, vagy jelentősen megújított termelési vagy szállítási módszer megvalósítása. Felöleli a technikában, a berendezésekben és/vagy a szoftverben bekövetkező jelentős változásokat.


A marketing-innováció új marketing-módszerek alkalmazását jelenti az értékesítés növelése érdekében, megcélozva a fogyasztói szükségleteket, új piacok megnyitását, vagy a termékek új célú piaci elhelyezését. A marketing-innováció olyan új marketing-módszerek alkalmazása, amelyek jelentős változást hoznak a terméktervezésben, a csomagolásban, a termék piacra dobásában, a termék reklámozásában, vagy az árképzésben.


A szervezési-szervezeti innováció három területen hozhat újat: az üzleti gyakorlatban, a munka irányításával kapcsolatos folyamatokban és menedzsment-rendszerekben, a munkahelyi szervezetben, ami új szervezeti struktúrákat és új döntéshozatali eljárást eredményezhet; valamint a külső kapcsolatokban, melyek a más cégekkel és állami kutatóintézetekkel ápolt kapcsolatok jellegét foglalják magukba.